Modeller för koordinering inom den egna kommunen

Hur arbetar tutorlärare inom den egna kommunen? Hur är koordineringen strukturerad?

I bilden till nedan kan man se de tre vanligaste sätten att organisera tutorlärarverksamhet. Vilka för- och nackdelar kan det finnas i de olika modellerna? Bilden är framtagen av Minttu Myllynen.

I Malax kommun har Simon Hansell och utvecklat en välfungerande modell för tutorverksamhet och intern fortbildning. Du hittar information om verksamheten här.

I Kyrkslätts kommun är tutorlärararbetet fördelat på skoltutorer och områdestutorer. Skoltutorerna har en resurs på 1-2 åvt för att hjälpa lärarna i den egna skolan. Områdestutorerna är undervisningsfria på torsdagar, då de besöker de olika skolorna i Kyrkslätt. Klicka på ThingLinken nedan för att läsa mera om verksamheten.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.