VEGA – Virtual reality Education & Game-based Achievements in classrooms December 2020 – November 2022

Smedsby-Böle skola i Korsholm deltar i ett tvåårigt Erasmus + projekt tillsammans med fem andra projektpartners. Smedsby-Böle skola   fungerar som projektkoordinator.

PARTNERS
Smedsby-Böle skola, Korsholm, Finland – Projektkoordinator
Centrum Edukacyjne EST, Wadowice, Poland
Dalvíkurskóli, Dalvik, Iceland
TeacherGaming LLC, Tampere, Finland
Synthesis Centre for Research and Education, Nicosia, Cyprus
Blue Beehive, Ibi, Alicante, Spain

Syfte: 

  • att stödja användningen av digital teknik och innovativa och öppna pedagogiska arbetssätt  i skolan
  • att främja jämställdhet mellan könen.
  • att främja undervisning baserad på datorspel (Spelbaserat lärande – GBL) samt Virtual Reality och Augmented Reality-applikationer (VR / AR). 
  • att uppfylla läroplanens mål med digitala arbetssätt som engagerar och motiverar eleverna. 

Konkret kommer projektet att resultera i:

  • öppna publikationer på nätet för lärare. 
  • forskning inom datorspel och VR / AR – applikationer för utbildnings-bruk.
  • utbildning av kärngruppens lärare inom projektet. Dessa utvecklar och implementerar undervisningssekvenser.
  • förslag om tillgängliga och flexibla digitala spel och VR / AR-applikationer för skolor.
  • utvecklandet av undervisningssekvenser för att integrera dem i läroplanen.
  • pilotering av undervisningssekvenser tillsammans med lärare och elever.
  • spridning av publikationen.

Följ projektet på vegaproject.eu 

sociala medier: Facebook  Instagram

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.